Trentena a Sant Josep

 Especialment apta per demanar feina i espòs/esposa


Estimat Sant Josep! Des de la meva petitesa i dolor i ansietat, et contemplo amb emoció i alegria al cel, on resideixes amb els Benaurats, però també com a pare dels orfes a la terra, alegria dels tristos, empara dels desvalguts, goig i amor dels teus devots davant del tron ​​de Déu.


Per això jo, pobre, desvalgut, fràgil i necessitat, et dirigeixo avui i sempre les meves tristeses i alegries, els meus precs i súpliques, els meus penediments i les meves esperances; i avui especialment porto davant de la teva imatge un patiment per consolar, un mal a remeiar, una desgràcia a impedir, una necessitat per resoldre, una gràcia per obtenir per a mi i per als meus éssers estimats.


I per animar-te encara més a escoltar-me i obtenir-m'ho, t'ho demanaré durant aquests trenta dies, de forma urgent i confiadament, recordant els moments que durant la teva vida van marcar la teva fidelitat a tota prova, i que són els motius que tinc per esperar que no tardaràs a respondre a la nostra necessitat.


1.- T'ho demano per la bondat divina que va moure el Verb Etern a encarnar-se i néixer en la pobra naturalesa humana, fet Déu Home, el Senyor Jesús.


2.- T'ho demano per la promptitud amb què vas respondre a la crida de ser Pare adoptiu del Senyor Jesús i Cast espòs i custodi de la nostra Santa Mare.


3.- T'ho demano per la teva fortalesa discreta i silenciosa amb què vas buscar un estable per bressol de Déu, nascut entre els homes, que el van obligar a néixer entre animals.


4.- T'ho imploro per la ràpida obediència amb què vas imposar al Reconciliador el Sant Nom de Jesús, per disposició de l'Etern per consol, amor i esperança nostra.


5.- T'ho suplico pel dolor heroicament acceptat en sentir de l'Àngel la mort decretada contra el teu Fill Déu, i per la teva valerosa fugida a Egipte, pels patiments del camí, per la pobresa del desterrament, i per les inseguretats del retorn a Natzaret.


6.- T'ho demano per la teva aflicció dolorosa de tres dies en perdre el teu Fill, i per la teva alegria intensa i discreta en trobar-lo al temple; pel goig inefable dels trenta anys que vas viure a Natzaret amb Jesús i Maria subjectes a la teva autoritat i providència.


7.- T'ho prego per l'heroic sacrifici amb què vas acceptar la missió del Senyor Jesús: la creu i la mort per la nostra reconciliació.


8.- T'ho imploro per l'heroic despreniment amb què cada dia contemplaves aquelles mans infantils que serien foradades un dia a la Creu; aquell cap que es reclinava sobre el teu pit que seria coronat d'espines; aquell cos diví que estrenyies contra el teu cor, que seria estès a la Creu.


9.- T'ho demano pel teu trànsit d'aquesta vida i la teva entrada al Cel, on tens el teu tron ​​de poder.


10.- T'ho suplico pel teu goig quan vas contemplar la Resurrecció del Senyor Jesús, el seu ascens als Cels i el seu tron ​​de Rei immortal pels segles.


11.- T'ho demano per la felicitat amb què vas contemplar l’assumpció al cel pels àngels de la teva santíssima Esposa i coronada per l'Etern com a Reina i Senyora de tot allò creat.


12.- T'ho prego i espero confiadament pels teus treballs, dolors i sacrificis a la terra, i pels teus triomfs i la teva benaurança al Cel amb el teu Fill Jesús i amb Santa Maria.


Oh el meu bon Sant Josep! Jo, inspirat en la fe de la Santa Església i en comunió amb el sentir universal del poble cristià, sento en mi la confiada força, que m'encoratja a demanar-te, suplicar-te i esperar m'obtinguis de Déu la gràcia que posaré davant aquesta imatge a la terra i davant del teu tron ​​al Cel: l'espero, Sant Patriarca.


(En aquest moment, aixecant el cor cap al cel, es demana al Sant la gràcia que es desitja.)