Acte de contrició

Senyor meu Jesucrist, Déu i home vertader, Creador, Pare i Redemptor meu;

per ser vós qui sou bondat infinita,

i perquè us estimo sobre totes les coses,

em pesa de tot cor d’haver-vos ofès;

també em pesa perquè em podeu castigar amb les penes eternes de l’infern.

Ajudat de vostra divina gràcia, proposo no tornar mai més a pecar, confessar-me, esmenar-me, i complir la penitència que em serà donada. Amén.

O bé més llarg:

Senyor meu Jesucrist, Déu i home vertader,

Creador, Pare i Redemptor meu,

en qui crec, en qui espero, a qui amo més que a totes les coses,

em pesa de tot mon cor d'haver-vos ofès,

per ser vós qui sou, bondat infinita,

també em pesa perquè em podeu castigar amb les penes eternes de l'infern.

Ajudat de la vostra divina gràcia

i esperant els mèrits de la vostra preciosíssima sang,

proposo no tornar més a pecar,

confessar-me, esmenar-me i complir la penitència que em serà donada. Amén.