Per pregar (devocionari) és un recull de pregàries en català, un servei catòlic realitzat per un petit equip

El combat en la pregària és inseparable del progrés de la vida espiritual


Qui prega combat contra ell mateix, contra l'ambient i, sobretot, contra el Temptador, que fa tot el possible per apartar-lo de la pregària

-----------------------------------------------------------------

Acte de contrició

Senyor meu Jesucrist, Déu i home vertader, Creador, Pare i Redemptor meu;

per ser vós qui sou bondat infinita,

i perquè us estimo sobre totes les coses,

em pesa de tot cor d’haver-vos ofès;

també em pesa perquè em podeu castigar amb les penes eternes de l’infern.

Ajudat de vostra divina gràcia, proposo no tornar mai més a pecar, confessar-me, esmenar-me, i complir la penitència que em serà donada. Amén.

O bé més llarg:

Senyor meu Jesucrist, Déu i home vertader,

Creador, Pare i Redemptor meu,

en qui crec, en qui espero, a qui amo més que a totes les coses,

em pesa de tot mon cor d'haver-vos ofès,

per ser vós qui sou, bondat infinita,

també em pesa perquè em podeu castigar amb les penes eternes de l'infern.

Ajudat de la vostra divina gràcia

i esperant els mèrits de la vostra preciosíssima sang,

proposo no tornar més a pecar,

confessar-me, esmenar-me i complir la penitència que em serà donada. Amén.