Per pregar (devocionari) és un recull de pregàries en català, un servei catòlic realitzat per un petit equip

El combat en la pregària és inseparable del progrés de la vida espiritual


Qui prega combat contra ell mateix, contra l'ambient i, sobretot, contra el Temptador, que fa tot el possible per apartar-lo de la pregària

-----------------------------------------------------------------

Oh Verge i Mare de Déu

Oració molt popular a Catalunya. Sembla ser que composta per Sant Antoni Maria Claret. És una ofrena filial del nostre cos i de la nostra ànima a la Mare de Déu i molt apropiada per demanar-li la virtut de la santa puresa. Molts cristians la resen en llevar-se com a oferiment d'obres de la jornada.

Oh Verge i Mare de Déu,
jo m'ofereixo per fill vostre,
i a honra i glòria de la vostra puresa
us ofereixo els meus ulls, les meves orelles,
la meva llengua, les meves mans;
en una paraula, tot el meu cos i la meva ànima,
i us demano que m'obtingueu la gràcia
de no fer mai més ni un sol pecat. Amén.
Mare, aquí teniu el vostre fill.
Mare, aquí teniu el vostre fill.
Mare, aquí teniu el vostre fill.
En Vós, Mare meva dolcíssima,
he posat la meva confiança
i mai més no quedaré confós. Amén. (3 avemaries)